Masáže i pro těhulky

Těhotenství je krásné období, které velmi emotivní prožívá každá žena. No kromě psychické stránky, je to obrovská zátěž i na tělo. S rostoucím bříškem a přibývající hmotností trpí především páteř a nohy. Budoucí maminka se rychle unaví, je napjatá a častěji podrážděná. To samozřejmě neprospívá ani jí ani dítěti. A každá těhulka si tak z času na čas vzdychne, že by potřebovala masáž. Pro některé je luxusem, pro jiné nutností. No jednoznačně to stojí za vyzkoušení.

I když se názory na masáže během těhotenství rozcházejí. Jedni říkají ano, jiní ne. Dnes je nabídka pro budoucí maminky široká. Narůstající počet využívají různé masážní salony a do své nabídky přidávají i tuto možnost. Samozřejmě pod rukama kvalifikovaných fyzioterapeutů, rehabilitačních pracovníků a školených masérů.

Pravdou však je, že ještě před tím než se rozhodnete ji podstoupit, měli byste se poradit se svým gynekologem, který Váš stav sleduje a ví posoudit zda je v daném stádiu masáž vhodná.

Fyzioterapeuti praktikující tyto procedury se shodují v názoru, že pozitivní pocity spolu s maminkou sdílí i její děťátko. A to se jistě cítí lépe, pokud je maminka příjemně uvolněná, odpočatá a má kvalitní spánek. K tomu jí může právě taková masáž pomoci.

Usnadní adaptaci na změny v jejím těle, posiluje imunitu, odstraňuje únavu, napětí a stres, bolesti hlavy, stejně i fyzickou zátěž spojenou s rostoucím bříškem, zlepšuje koordinaci. To může blokovat krevní oběh a tím i proudění kyslíku a živin k miminku.

Nedoporučuje se provádět do ukončeného třetího měsíce, nakolik se plod ještě uhnízdí a usazuje v děloze a je velmi křehký. Silný tlak by ho mohl poškodit, nebo ohrozit. Tělo se musí s děťátkem vyrovnat nejdříve po hormonální stránce, matka po psychické a až potom přichází na řadu ta fyzická.

Jaká je kdy vhodná?

Relaxační je masáž zatížené páteře, bolavých křížů a ztuhlé šíje. Maximálně do 20 týdne těhotenství je možné ji provádět pokud maminka leží na bříšku. Pak jsou vhodné alternativy na boku nebo v sedě, kdy je žena předkem opřena o opěradlo židle, pro lepší uvolnění.

Samozřejmě, polohu vždy určuje pohodlí ženy. Je příjemná a jemná, uvolňuje přetížené svalstvo, pomáhá od bolesti a zkvalitňuje spánek. Je vhodné s ní začít již počátkem druhého trimestru, aby se páteř průběžně připravovala na narůstající zátěž. Nejnověji se v nabídce objevila i thajská “MAMMA” masáž. Využívá techniku bodového tlaku, svalového strečinku a rytmických pohybů. Takže je na Vás zda si zvolíte klasiku nebo exotiku.

Pokud měla žena před těhotenstvím problémy s páteří, nebo má jiné komplikace, měla by se o ní určitě poradit s lékařem. Reflexní masáž se během těhotenství celkově příliš nedoporučuje. Masáž nohou může být také relaxační a můžete ji absolvovat během celého těhotenství i mimo něj. Je velmi příjemná a uvolňuje celé tělo. Působí příznivě na chodidla, lýtka, svaly i šlachy. Je vhodná k uvolnění, nakolik přibývající hmotností trpí zejména nohy, i proti otokům. Další alternativou je lymfodrenážní. Jelikož se v těle zadržuje voda, vznikají značné otoky končetin. Tato masáž si díky krouživými a pumpovací pohyby a jemnými hmaty s tímto problémem hravě poradí.

Kromě fyzického uvolnění, Vám masáže poskytnou i to nejdůležitější – psychické.

To si můžete kromě masážních salonů navodit i doma teplou koupelí, příjemnými vůněmi, uklidňující hudbou. A pokud si stále myslíte, že je to luxus, který Vám Vaše peněženka nedovoluje, tak si občas dopřejte masáž alespoň doma od Vaší polovičky.

 

You must be logged in to post a comment Login